Lærebog i orgelpædagogik

Et PUV-projekt af Katrine Immerkjær Kristiansen

I de sidste 10 år har orgelundervisning af børn/unge/nybegyndere taget fart. Selvom orgelet er det instrument, der er skrevet mest musik til, er der aldrig lavet en bog om pædagogiske overvejelser i forbindelse med undervisning af begynderelever. Denne bog skrives nu og vigtige emner vil være at finde i bogen såsom:

Øveteknik, opbygning af timen, introduktion til orgelet, improvisationsøvelser, indstudering.

Med førende inspirationspartnere udgives denne bog, som vil være en hjælp i den pædagogiske undervisning på konservatoriet, men også til alle andre organister, som ønsker at undervise i orgel. Bogen kan læses fra ende til anden, eller bruges som opslagsbog. Bogen udgives i samarbejde med forlaget Mixtur og vil på denne måde være nemt tilgængelig for alle.

Projektet udføres i perioden 1. september 2020 til 30. juni 2021